OleE
OleE

inscrit le 15/02/06
8 messages
Hello everybody!! My name is Ole-Erich Haas. Norwegian PhD student staing in Grenoble all march. I want to go randonee in the surrounding mountains in the weekends as well as go to the ski-resorts. But I dont have a car or maps, so I am hoping to be able to join somebody who knows the terrain and are going. I will pay for fuel. I ski telemark skis.
Atomic Big Daddy skis
Linken Telemark bindnigs (Norwegian Brand)
Scarpa T1 2002 shoes (still working)
G3 skins.
Hope somebody takes contact!

Ole
Armadaboy
Armadaboy

inscrit le 09/04/05
4143 messages
English ,no? :D
OleE
OleE

inscrit le 15/02/06
8 messages
Please answer in english yes, hehe, I dont speak French yet...
Armadaboy
Armadaboy

inscrit le 09/04/05
4143 messages
You are English? :D
Tomitchy
Tomitchy

inscrit le 15/11/02
12K messages
Matos : 1 avis
en gros j'pense que c'est ça;)

Bonjour à tous!Mon nom est Haas ole-Erich-Erich.Etudiant norvégien de PhD à Grenoble. Je veux aller faire de la rando dans les montagnes environnantes les week-ends aussi bien qu'en station. Mais je n'ai pas de voiture ou de cartes, ainsi j'espère pouvoir joindre quelqu'un qui connait le terrain. Je payerai l'essence. Je skie des skis de telemark:
ski Atomic Big Daddy
fixation de telemark Linken(marque norvegienne)
chaussure Scarpa T1 2002
peaux G3

J'espere que quelqu'un me contactera...

Ole!;)
fs_nemesis
fs_nemesis

inscrit le 23/10/05
1539 messages
ok ... I'm gonna try to speak english ( oh my god .. :x)
<10 minutes later>
oh ... ----
I m ok ... if you want, you can contact me by mp .... I may be disponible ( is this english ??? ) every week ends ... normally ( I haven't do my schedule for march ^^ )
Camel
Camel

inscrit le 02/11/05
61 messages
fs_nemesis (16 février 2006 21 h 29) disait:

ok ... I'm gonna try to speak english ( oh my god .. :x)
<10 minutes later>
oh ... ----
I m ok ... if you want, you can contact me by mp .... I may be disponible ( is this english ??? ) every week ends ... normally ( I haven't do my schedule for march ^^ )

Pas mal du tout, mais comme tu avais pensé "disponible" n'existe pas en anglais... on dit "available" :) Aussi, je crois OleE va avoir du mal à comprendre "mp", il faut dire "pm" (private message) :)
fs_nemesis
fs_nemesis

inscrit le 23/10/05
1539 messages
ah oué ... merde ... available jconnaissais en + ... ( a lala ... c'est si loin que ca la tle ? ... ah non ... juste j'oublie vite ^^ )
et pr le mp ... j'ai hesité ... pis ... voila .. :x
Tomitchy
Tomitchy

inscrit le 15/11/02
12K messages
Matos : 1 avis
"normal",c'est "normally"??c'est pas tout simplement "normal"?j'ai toujours cru pourtant
OleE
OleE

inscrit le 15/02/06
8 messages
Ok, mp must mean mobilephone right??!! Yeah I would like to go skiing so let me know your number and I will call or send an SMS.

Oki fs-nemisis ??

Ole
matbri
matbri
Statut : Confirmé
inscrit le 08/06/05
17K messages
OleE (17 février 2006 08 h 33) disait:

Ok, mp must mean mobilephone right??!! Yeah I would like to go skiing so let me know your number and I will call or send an SMS.

Oki fs-nemisis ??

Ole


MP stands for "messages privés" wich means "private message system" or sort of.

You can send a private message by using "envoyer un message privé" wich is on the right side of the message of each user.

Going around Grenoble would have been a pleasure for me but unfortunately I live in Paris. Sorry mate and enjoy yourself !!

Sorry about my english, i gotta improve...
zerchove
zerchove

inscrit le 14/01/03
5308 messages
maï frendz as aï sed, France ise rédi to plé in ze cours des grands. We déchire le slip in Inegliche.
matbri
matbri
Statut : Confirmé
inscrit le 08/06/05
17K messages
Voyons zerchove, ne pourrissons pas son post :

oui meuste not pourriss ise poste...
Camel
Camel

inscrit le 02/11/05
61 messages
Tomitchy (16 février 2006 23 h 39) disait:

"normal",c'est "normally"??c'est pas tout simplement "normal"?j'ai toujours cru pourtant
Okay, petit cours :

J'adore faire du ski... c'est normal.
- I love to go skiing... it's normal.

Je fais du ski tous les week-ends normalement.
- I go skiing every weekend normally.

Désolé si mon français n'est pas 100%, mais j'espère que l'exemple est clair ?

Je serais content de répondre aux questions pour l'anglais, si j'ai le temps.

:)
Camel
Camel

inscrit le 02/11/05
61 messages
matbri (17 février 2006 09 h 53) disait:

Voyons zerchove, ne pourrissons pas son post :

oui meuste not pourriss ise poste...

mdr !!
Jibouille
Jibouille

inscrit le 26/02/03
950 messages

I think you had better to search some friends to randonneski at this place: http://www.skitour.fr

zerchove
zerchove

inscrit le 14/01/03
5308 messages
randonneski ? :)
i'd said ski-touring or alpinetouring, but heck we can even say "doing some skin" or even "podfocking" ! ;)
Biniou
Biniou

inscrit le 01/07/02
965 messages
Matos : 1 avis
Ole,
Don't worry, you'll get some good fun.
See ya soon !
zerchove
zerchove

inscrit le 14/01/03
5308 messages

to be serious ,

http://skitour.fr/
http://skirando.ch (you'll find more english-speaking tourers than here)
http://bivouak.net/

but maybe some "Grenoblois" will answer here, who knows :)

davidof
davidof
Statut : Expert
inscrit le 12/09/02
591 messages
Hi Ole,

Contact me via my Bivouak.net profile and I will see what we can arrange. March will be great for touring: David sur Bivouak
davidof
davidof
Statut : Expert
inscrit le 12/09/02
591 messages
zerchove (17 février 2006 10 h 31) disait:

"podfocking"


Sounds very rude in English!
zerchove
zerchove

inscrit le 14/01/03
5308 messages

yeah, just some kind of podcast that turned hot no ? :)

Reminds me I forgot a link for english-speaking sweat-loving skiers :

http://pistehors.com :)

biquette
biquette

inscrit le 07/05/04
1604 messages
oh là!!!! Ce mec est un pote à moi. C'est un norvégien. Il ne parle pas francais. Il ride avec moi. Il est vraiment bien sympa et convivial. Et si il skie aussi bien qu'il fait du snow, alors je peux vous dire que c'est une grosse brutasse.

Sérieusement, il va passer un peu de temps sur Grenoble. Il m'avait demandé si je pouvais le mettre en contact avec des télémarkeurs/skieus locaux pour du HP ou de la randonnée. Et c'est moi qui l'ai envoyé sur skipass. Alors soyez sympa avec lui, ca serait vraiment bien de ne pas passer pour des crétins peu accueillants. Merci. Vous noterez que je fais de la promo pour skipass à l'étranger. De plus, connaissant le bonhomme, vous avez vraiment tout à gagner à faire sa connaissance. Vraiment un mec cool. Et il vous en sera très reconnaissant. Merci pour lui.

Ole> Hei! I'm Brice. I hope you found some nice guys to ride with. I'm sure you'll find some here, even if they can be a little bit suspicious and shy at the beginning. But most of them are quite good fellows. By the way, i'm trying to reach my brother to ask him. but he's always away. I'll contact you as soon as i know for him. Snakkes.
zerchove
zerchove

inscrit le 14/01/03
5308 messages
Hey, we're not suspicious :) we're just morons :D

De toutes facons j'habite pas à Grenoble, et heureusement sinon je serais obligé de skier super souvent et tout ca serait pénible.
matbri
matbri
Statut : Confirmé
inscrit le 08/06/05
17K messages
Glad to see that skipass is getting famous abroad...good luck in your search !!!
Jibouille
Jibouille

inscrit le 26/02/03
950 messages
zerchove (17 février 2006 10 h 31) disait:

randonneski ? :)
i'd said ski-touring or alpinetouring, but heck we can even say "doing some skin" or even "podfocking" ! ;)


Do I dream or you are teassing on my english? It's very unfair of you!

>A question comes to me: can we say "skin of seal" for "peau de phoque"?
Biniou
Biniou

inscrit le 01/07/02
965 messages
Matos : 1 avis
Salut Brice,
Pour m'ête entretenu avec ton pote via mail, il a l'air sympa effectivement.
Me suis proposé pour faire du hors-piste et de la rando avec lui. Il arrive la semaine prochaine. On espére lui faire découvrir des trucs sympa pour qu'il garde un bon souvenir de son séjour.
Ciao
biquette
biquette

inscrit le 07/05/04
1604 messages
matbri> if you're proud to be a skipasseur, then you gotta represent, even abroad ;)
biquette
biquette

inscrit le 07/05/04
1604 messages
Biniou> c'est bien sympa de votre part. Je vous souhaite du bon ride avec la bonne météo. Ce mec est vraiment cool et convivial. Merci pour lui!
OleE
OleE

inscrit le 15/02/06
8 messages
Hey Brice!! Yeah, lots of people have taken contact and are very nice. I think I will get some good tours in the area around Grenoble. Looking forward to it, cant wait.

Have you been to Oppdal the last week. You shuold go, good conditions for offpiste. May be hard to find untouched spot now :(

Anyway Thanks to everybody for answering my post here!!
Hope to see some of you guys in to weeks!!
OleE
OleE

inscrit le 15/02/06
8 messages
Also sorry if its not randonee but ski-touring or alpine-touring. I picked up this word from some US sites and friends here home in Norway (not Brice, hehe). We use it to say that we are walking/climbing with skis to the mountain tops. Not offpisteing in some resort.

See Ya duuudes
biquette
biquette

inscrit le 07/05/04
1604 messages
Ole> No i didn't go. I dislocated my shoulder 2 weeks ago. I might start riding slowly next week end. I'm glad that you found ridemates. I wish you a very nice trip there. For my part, I'm scheduling to go back in Are at end of march for 4 or 5 days. Just to ride the park and the pipe. Snakkes!
OleE
OleE

inscrit le 15/02/06
8 messages
Crap, feel sorry for you. Hope you get good fast. I think Aare is gonna be good in the end of march, jumps and pipe not made of blue ice. But you should also consider oppdal. If they have made their SuperPipe and Monster Park, there will be nice kickers all over
the resort also in the back country. But are is safe.

See you
Modo
skipass.com
skipass.com [Modo]
Statut : Expert
inscrit le 01/02/01
137K messages
Cette discussion est fermée car elle n'a pas enregistré de nouvelles contributions depuis plus de 6 mois.

Si vous souhaitez intervenir sur cette thématique, nous vous invitons à ouvrir un nouveau sujet sur le même thème.

cordialement

Skipass