wowpow
wowpow

inscrit le 15/02/05
2 messages
Bonjour, je cherche un avis.
I'll continue in english, it's easier for me.
Never been to UCPA, and i want to take an off piste course. I am a good skier on piste with just a bit of off piste experience. Any answers would be appreciated.
Is the UCPA a good place to learn off-piste skiing?
What are the diffrences between their off-piste packages and the highest instruction group on a "regular" package?
What equipment do they rent out?
I am contemplating going to UCPA Argentiere vs taking 2 days off-piste instruction from a brit outfit in St Anton, where will i learn more?
Merci
carambole
carambole

inscrit le 04/01/04
29K messages
Stations : 2 avis
des réponses chez les jeunes english speaking de l'UCPA ? ;)
Tchak-Tchak
Tchak-Tchak
Statut : Expert
inscrit le 30/07/02
18K messages
Ca c'est un post pour da goggle :) !!!!!!
(prof d'anglais et adepte de l'UCPA à la fois, vous en connaissez beaucoup ?????? :))
Hut_0
Hut_0

inscrit le 09/01/05
235 messages
Je resume pour les non anglophone!
Il a jamais été à l'UCPA, mais veut faire un stage hors piste chez eux! il a un bon niveau de ski en piste et un tout petit peu d'experience hors piste (mais je pense que c'est un petit peu de poudre à coté des pistes ;) )! Il demande si l'UCPA est un bonne endroit pour apprendre le HP et quelles sont les differences entre leur pack hors piste et leur pack instruction de haut niveau! Puis quels equipements ils louent (même si je pense que l'équipement est preté!). Il voudrait faire un stage UCPA hors piste à Argentiere pendant 2jours! (ca fait peu pour vraiment bien se debrouiller en poudre, non?)
Voila si j'ai fait une faute dites le moi! Mais je peux pas repondre (je connais pas l'UCPA!)
20-100
20-100
Statut : Confirmé
inscrit le 28/01/03
370 messages
Matos : 2 avis
-> Hut0: y a ratage sur la fin...
Il hésite entre:
- aller à l'UCPA à Argentières ou
- aller à St Anton prendre un cours de HP pendant 2 jours chez un voyagiste(je ne retrouve plus le terme exact) grand-breton
Où en apprendra-t-il plus???

Voili voilou...
wowpow
wowpow

inscrit le 15/02/05
2 messages
OK, je compris que mon post en anglais ce tres amusant. Pardon
En passant, "outfit" ce equipement, mais aussi "organisation". Voila l'addresse de la "orgainisation britone":
http://www.skimountaineering.com/null
Hut_0
Hut_0

inscrit le 09/01/05
235 messages
Non ton post n'est pas amusant! J'ai traduit, et si quelqu'un passe et connait la réponse il pourra t'aider! En plus moi aussi je suis interessé pour travailler ma technique en poudreuse et le saut de barre!

(oula je suis pas ur qu'il m'ai compris :S)
Niko_R
Niko_R

inscrit le 10/02/05
604 messages
cet anglais me paraît bien académique pour un anglophone,et l'adresse est bidon (?) ou je suis parano???
aloha
aloha

inscrit le 13/01/05
88 messages
D'accord avec toi Niko. C'est un anglais trop académique pour être vrai. Wow Pow, dis nous qui tu es !
Rossignol
Rossignol

inscrit le 11/01/02
968 messages

Vous seriez pas un peu paranos quand même?

L'adresse n'est pas bidon, c'est juste que tout le monde ne sait pas forcément se servir parfaitement des balises...

donc pour ceux qui auraient des doutes, voici le lien que wowpow voulait vous faire visiter:

http://www.skimountaineering.com/

Da goggle
Da goggle
Statut : Confirmé
inscrit le 24/11/01
3071 messages
Matos : 6 avis
I'm gona try to do my best to explain you all about UCPA in Argentières. I spent a whole week there 2 years ago.

I don't know much about the prices, but I think they charge you for something like 500 euros, depending on the week you wanna go there.
Anyway, I think UCPA really is a good bargain. Go for it !!
The price includes 6 days skipass + whole safety equipment (transceiver + shovel + probe + harness when skiing on glaciers) + ski rental (Rossi B2- though you can bring your own skis -the bigger the better ;)) + guide + ticket to Aiguille du midi + full board + a few beers !!

As far as skiing is concerned, guided day starts at 8.45. You spend the whole day with your guide and you ride with 7 or 8 people. Groups are based on your skiing level. Basically, during the first guided day, guides have a look at your skiing technical competence and settle groups from that moment on.
Concerning technical analysis and personnal feedback, guides are ready to help you and tell you what to do and ride better. Depending on your technical level again and snow conditions, guides lead you to les Grands Montets, Brevent/Flegere, Vallorcine/Le Tour...and to the Vallée balnche if your group wants to have a ride up there.

Therefaore I would say go for it, especially if you only have a bit of off psite experience. What's more, spending a whole week in Argentières is much better than a 2 day-course in St Anton, isn't it ? ;)

I don't know if that will help you to choose between St Anton or Argentières- hope so anyway ;).
Do not hesitate to ask some more questions if needed.
See ya !
byron
byron

inscrit le 13/01/04
34K messages
My skiman is rich !
peufpeuf
peufpeuf

inscrit le 20/11/01
513 messages
the hand of my sister in zouave trouser ;)
Da goggle
Da goggle
Statut : Confirmé
inscrit le 24/11/01
3071 messages
Matos : 6 avis
Strange, isn't it ? I expected those guys to anwer that way :D !
byron
byron

inscrit le 13/01/04
34K messages
My snowflakes are bigger than yours !
wowpow
wowpow

inscrit le 15/02/05
2 messages
Da goggle, thanks a lot. Hut_o sorry, and thank you.
what is a "bidon"? A troll? Someone trying to plant comercial content? Anyway, i'm neither.
You answered most of my questions. I was hoping they had some fatter boards ( PR? Scrach BC?), maybe i'll rent some for two or three days.
It seems there are a lot of "formulas": alpine ski, ski hors piste, ski hors piste free ride, and a bunch of other options. Are they really that different? Usually the best group in ski school (let's say competition for ESF) go quite a bit off piste, if it's the same for UCPA is it worth adding money for an off piste "formula"? (that could be money well spent at the bar)
Btw i meant was skiing a week in St anton and taking two guided days
Da goggle
Da goggle
Statut : Confirmé
inscrit le 24/11/01
3071 messages
Matos : 6 avis
Just go for the 'ski hors piste freeride ' course. The best routes, best slopes, best snow, best level...What else could I say ? ;)
I don't really know what ski alpin or ski hors piste look like, but if you've already tried an ESF off piste course, skiing during that ski hors piste freeride course will be much better-I think so anyway.
See ya !
Modo
skipass.com
skipass.com [Modo]
Statut : Expert
inscrit le 01/02/01
137K messages
Cette discussion est fermée car elle n'a pas enregistré de nouvelles contributions depuis plus de 6 mois.

Si vous souhaitez intervenir sur cette thématique, nous vous invitons à ouvrir un nouveau sujet sur le même thème.

cordialement

Skipass