merlinm
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3eme années d'existence pour downskis
Au programme pas mal de cambre inverse a la place des doubles rocker avec a la clef un chouille de carres effectives en plus, des construction light (carbone) et des top sheet plus valorisant ( selon gregor et SiSt) comme sur les autres production des ateliers nobile (pologne)

Et de belles soldes d'avant saison

http://www.downskis.com/skis

Perso le 6 me plairait bien comme jouet a tout faire

Message modifié 1 fois. Dernière modification par merlinm, 29/07/2013 - 22:33
wantek
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De la cambre inversée...mon rêve :D

J'espère croiser un de leurs stands cette année, pour en tester une paire, cette marque m'attire !
wantek
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Et leurs sérigraphies sont vraiment très belles.
robertski
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les soldes dâvant saison....

ça veut dire qu'ils ont trop de stock ou qu'ils arrivent pas à les vendre.

Et pour une fois si on achetais Français?
pageta
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Ou technique commerciale pour se faire connaitre !
twann74
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C'est suisse plutôt non ? Il me semble que c'est basé à Genève
Kipoo
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Je vais surement prendre un 6, beau shape et pas lourd, miam
clopinette83
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ou as tu vu les soldes Merlin ?
Kipoo
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Leurs pages Facebook, les pré-ventes commence Jeudi 1er:

" Below are the official prices for our 13/14 pre-sale. As noted these are a once a year pricing and like last year we expect to sell out the whole line-up again. Again, like last year returning customers get 10% off the already great pre-sale prices!

13/14 Pre-sales Prices:
NEW: CountDown Carbon 0: 379E
Updated: CountDown Carbon 1 Carbon: 379E
Updated: CountDown Carbon 2: 349E
Updated: CountDown 3 Original 299E
NEW: CountDown Carbon 3: 359E
Updated: CountDown Carbon 4: 329E
Updated: CountDown 5: 309E
Updated: CountDown Carbon 6: 339E
NEW: CountDown Carbon 7: 349E

Flat rate shipping: 10E (In mainland Europe)

Delivery time: Shipped before December 1st (and we will work hard to make that deliver date earlier!)

*Quantities are limited so we may sell out of specific models before the end if the pre-sale. "






:D
clopinette83
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Ils font des prix super attractif ! Si je comprends bien, le prix que tu indiques est 10% - cher que sur le reste de la saison. En enlevant la promo ca reste quand meme un bon prix pour des skis neufs. :)

Quelqun a des infos sur ces skis ( notamment le countdown 3 ) ? Savez vous on l'on pourras essayer ces skis en début de saison ?

Leur déco est tres sympa, puis ils ont une gamme hyper attirante :)
twann74
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après vérification c'est bien suisse :D

le countdown 3 risque de m'intéresser aussi :)
merlinm
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Vendre l'été a des tarifs trés bas est une solution pour se faire connaître et avoir une taille minimum pour exister sans avancer trop de trésorerie pour on est une petite marque sans outils de production.

Trop honéreux les salons, la presse, les proriders ou autre team quand on est petit. Il ne reste alors que le bouche a oreille et quelques sites de ski avec des tests perso pour se faire connaitre.

Et un beau site qui présente bien et met en valeur les produits en attendant la reconnaissance des clients.

Bien penser les produits et leur image, maitriser les aléas, augmenter la trésorerie et la réinvestir dans des stratégies plus élaborées...aprés plusieurs cycles on peut espérer degager quelques bénéfices ou pas.

En fait down me fait penser un peu a dps d'il y a quelques années avec une sauce plus européenne.
KillaWhale
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Pour les ventes estivales, Skevik, Praxis et d'autres font pareil !
clopinette83
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Et vous avez des retours sur la qualité de ces skis ?
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clopinette83 (31 juil. 2013) disait:

Et vous avez des retours sur la qualité de ces skis ?


en effet des retours?
Kipoo
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Bizarre les commandes sont ouvertes dès ce matin, je traine pas c'est apparemment partis très vite l'année dernière ;)

Suffit de taper " Down skis review ",dans google, ou un truc dans le genre et vous avez quelques retours ;)
Message modifié 2 fois. Dernière modification par Kipoo, 31/07/2013 - 08:48
merlinm
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Faire une belle ristourne a ceux qui croient dans leurs produits ET acceptent les longs délais de fabrication et de livraison (livraison au plus tard debut décembre).

Et garder le prix normal stable toute la saison pour les clients en livraison express, même si on a trop de stocks.

Ça me parait du bon sens.

Pour ce qui est de la qualité de fabrication, ça sort de chez nobile, pas le top (dps, praxis, certains head et armada) mais c'est trés bien quand même, au niveau des majesty et des sympatiques dupraz.

Pas encore vu les nouveaux topsheet.

Pour les tests et les retours on en trouve plein en ricain sur tgr et blistergear, un peu en allemand et italien mais presque rien en français.

google.com

merlinm
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Commande passée ce matin d'un 6
Livraison en debut de saison avec quelques nouvelles sur la production. CR dés que possible.

Mon numero de commande était le 1399, ce qui me laisse penser qu'ils ont bien vendu en deux ans pour une petite marque.

Salut
merlinm
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Perçage en 4.1 recommandé?
l_mouse
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twann74 (30 juil. 2013) disait:

le countdown 3 risque de m'intéresser aussi :)

Je m'étais juré de ne pas craquer pour une autre paire de ski pour l'hiver 13/14... et là c'est le mois d'août et je me suis déjà réservé une paire de Countdown 3 carbon. :-) J'avais déjà testé brièvement une paire de 3 d'une autre année et ces skis m'avaient bien plus : puissants, sérieux, fiables dans la trafolle. J'avais juste peur qu'ils soient un peu trop pour moi. Je ne vais pas le cacher, je suis loin d'être le bûcheron de service. Avec la version carbone à 4005 gr, je me dis que ça sera un bon compromis. J'aurai des skis un peu plus joueurs que la version originale et je pourrai les monter avec des fix de rando pour dépanner sur de petits dénivelés et aller chercher de belles lignes. A confirmer, plus tard...
merlinm
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Ce sera intéressant de comparer l'ancienne version cambre classique peu marqué/fibre de verre à la nouvelle en cambre inverse/ fibre verre-carbone  et 600 gr en moins.
Facilité en poudre, stabilité sur le dur et touché de neige en général devraient etre modifiés
l_mouse
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merlinm (11 août 2013) disait:

Ce sera intéressant de comparer l'ancienne version cambre classique peu marqué/fibre de verre à la nouvelle en cambre inverse/ fibre verre-carbone  et 600 gr en moins.
Facilité en poudre, stabilité sur le dur et touché de neige en général devraient etre modifiés

D'après Simen de Down Skis, la différence de poids rend le ski un peu plus maniable. Par contre, comme souvent avec le carbone, ça rend le ski un poil plus "vivant" et un peu moins apte à absorber les imperfection d'une neige tracée. (J'ai l'impression de faire des phrases à la Google Traduction????) Le flex restera le même. Sur le papier, tout ça me plait bien. À confirmer dans un premier temps lorsque j'aurai les deux versions du CD 3 en mains.
tartiflette_power
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Par contre leur site est pas tant à jour....notamment pour la partie "démo" avec des infos de 2010-11
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Il y a que de l'inversé voir au mieux du cambre plat?
l_mouse
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tartiflette_power (13 août 2013) disait:

Il y a que de l'inversé voir au mieux du cambre plat?

Je crois bien. Au mieux un léger cambre normal qui avec le temps devient un cambre plat. À vérifier sur le site, il y a un onglet avec le profil du rocker.
yone74
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merlinm (31 juil. 2013) disait:



Pour ce qui est de la qualité de fabrication, ça sort de chez nobile, pas le top (dps, praxis, certains head et armada) mais c'est trés bien quand même, au niveau des majesty et des sympatiques dupraz.




Petit aperçu de la fabrication Nobile en vidéo
tartiflette_power
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l_mouse (13 août 2013) disait:

tartiflette_power (13 août 2013) disait:

Il y a que de l'inversé voir au mieux du cambre plat?

Je crois bien. Au mieux un léger cambre normal qui avec le temps devient un cambre plat. À vérifier sur le site, il y a un onglet avec le profil du rocker.

A moins de skier tous les hivers à 50 sorties, va en falloir du temps avant de rincer des skis à ce point là, Laurent.
malibuman
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yone74 (13 août 2013) disait:

merlinm (31 juil. 2013) disait:



Pour ce qui est de la qualité de fabrication, ça sort de chez nobile, pas le top (dps, praxis, certains head et armada) mais c'est trés bien quand même, au niveau des majesty et des sympatiques dupraz.




Petit aperçu de la fabrication Nobile en vidéo

Merci pour la vidéo , très instructive
les skis passent dans pas mal de mains avant d'être à nos pieds!
l_mouse
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tartiflette_power (13 août 2013) disait:
A moins de skier tous les hivers à 50 sorties, va en falloir du temps avant de rincer des skis à ce point là, Laurent.

@tartiflette Ah dommage, moi qui voulais me commander une paire de skis incognito sans que personne ne remarque mon penchant pour les skis un peu exotiques ! ;-)

J'ai eu une petite explication de Simen de Down skis par rapport au cambre de leurs skis. Essayons de résumer :
Les modèles 0, 2, 3, 3c, 4, 5 et 6 ont un cambre inversé "elliptique" (j'explique après) avec rocker avant et arrière. Le 7 possède un cambre normal de 2 mm environ avec aussi un rocker avant et arrière. Et il faudra que je redemande pour l'histoire du cambre de 2mm qui devient plat après un moment car je suis sûr d'avoir lu ça à quelque part...

Revenons à leur cambre elliptique. Le cambre est presque plat au talon et le rocker est progressif à l'avant et à l'arrière. Donc plus on s'approche des extrémités, plus le rocker devient prononcé.

Finalement les lignes de cotes offrent un contact total avec la neige lorsque le ski est incliné à 30 degrés.

Bon la traduction est à nouveau un peu à l'arrache. Faites-moi signes si je dis un peu n'importe quoi. Je suis quand même meilleur en anglais qu'en conception de skis ! :-)
Ah oui en bonus la comparaison des profils de la nouvelle et l'ancienne version du Countdown 2
tartiflette_power
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Tu éviteras de les inaugurer au Col des Mines alors.... :-P
l_mouse
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tartiflette_power (13 août 2013) disait:

Tu éviteras de les inaugurer au Col des Mines alors.... :-P

Le sage a dit :"On ne trébuche jamais deux fois sur la même pierre." :-)
Message modifié 1 fois. Dernière modification par l_mouse, 14/08/2013 - 22:38
bonagva
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yone74 (13 août 2013) disait:

A 13', le gars doit avoir chaud aux miches ...
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l_mouse (14 août 2013) disait:

tartiflette_power (13 août 2013) disait:

Tu éviteras de les inaugurer au Col des Mines alors.... :-P

Le sage a dit :"On ne trébuche jamais deux fois sur la même pierre." :-)

oh ben t'inquiète.....t'auras que l'embarras du choix par là-bas.
exoticskis
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Je suis désolé pour mon anglais soumission de la langue. Pour voir la traduction en français et d'autres langues, visitez:

exoticskis.com

Review:

2012-2013 Down Skis Countdown 6 (CD6)

127-107-121 r=25m @ 185cm

https://www.exoticskis.com/ExoticSkis/Manufacturers/Down/DSC00355.JPG" border="0">

Manufacturer Info:

DOWN FREE sarl (CH)
Geneva
Switzerland
http://www.downskis.com
gregor@downskis.com (owner)

Suggested Retail Price (MSRP):

€650 retail
€349 (summer presale)

Usage Class:

All Mountain/Freeride Ski

Background:

This is a short-term review since we received our test pair of the Countdown 6 (CD6) from Down Skis in late February 2013, and subsequently lost weeks and weeks of testing due to bad snow and weather conditions, which finally gave way to a couple quick weeks of great skiing in late March before things melted down completely. We did not get a the time on the CD6s we wanted. but we got enough days in different conditions to get a short-term review written up. Stay tuned in December 2013 for updates on our experiences with the CD6s....(which are updated for 2013-2014).

Rating (with comments):
(1="get me off these things"->10="I have to own a pair")

9+ for any soft or variable snow...mixed terrain
6 for boilerplate hardpack
8+ for packed powder groomers

Ski Designer(s):

Simen Stori (Norway) and Gregor Gieras (USA-Switzerland) and a group of testers in Norway, Sweden, Italy, Austria, France, and Germany.

Summary:

The Down Countdown 6 (CD6) is described on the company website as:

"The “6” is ideal for those lighter skiers who want a full-grown, one-ski-quiver or those looking to complement their “2” with a more pure touring ski that has the same basic feel. We have taken the proven DNA of the “2” and tinkered with it to make an even more versatile and touring-friendly ski. This ski can handle everything and be handled by anyone to become the one quiver ski you have been looking for. We not only shaved off 4 centimeters from the length but also 250+ grams per ski to make this a ski you can take from resort to backcountry.

Our unique, tapered tip and tail combination eliminates hooking and instability while slicing through anything in its path. A moderate amount of shape and sidecut, coupled with a medium-stiff flex achieves a balance that makes this ski a true all-mountain, all-conditions performer. Ski fast in any conditions, play around on features, float in powder, carve trenches on the piste."


I would have to agree with the CD6 description on nearly all points. They definitely have an addictingly spry, light, sporty, quick feel and have excellent agility in tight or manky conditions, with no hint of hooking or instability other than a slightly unanchored feel at high speeds on hardpack surfaces (this ski is aimed at more off-piste conditions, where it excels, and should not be considered a dedicated groomer-zoomer by any means). I would disagree with "...carve trenches on the piste.", unless the piste is somewhat packed-powder or softer in consistency. I think dedicated carving skis "carve trenches", while all-mountain skis or skis biased toward off-piste tend to merely "carve tracks". The CD6 is definitely an all-terrain ski, with a wide variety of excellent response and athletic handling traits in all but truly nasty boilerplate conditions.

The combination of a 25 meter radius and very lightweight chassis makes the CD6 a ski you can ride for hours in all kinds of conditions and terrain without straining, and the carbon-rich layup provides a responsive feel without any hint of nervousness or "ping" sometimes seen in other carbon constructions. The CD6 definitely seeks the off-piste more than frontside groomers and shows its highest performance "in snow" rather than "on snow", but is completely predictable and fun getting to and from the lifts with authority and security, making some really nice turn shapes on demand with very little effort. One thing that constantly came to mind with the CD6s is the remarkably low level of effort it takes to handle them in variable or "wild" snow conditions in the woods, open areas, streambeds, flats or steeps. They never fight back and always give you control quickly when needed, while giving you a fun ride.

If there was any new snow (good or bad quality) dumped on our Green Mountains overnight, I grabbed the CD6s as one of the two or three "go-to" pairs of skis for uncertain conditions from our test fleet, leaving the others behind...that should tell you how we felt about these skis. The remarkably light weight was especially nice when hiking the skis to and from different places.

Technical Ski Data: (from Down's specs)

Ski Length =185
Ski Type = Flat & Square Tail
Sidecut = 127-107-121
Sidecut Length =1300mm
Radius = 25m
Recommended Mount = -9cm
Camber & Rocker = Low camber, rockered tip & tail
Weight Per Pair = 3700g
Measured weight: 1885g (one ski) 1880g (other ski)
Layup = Light Triax & Full Carbon Layer
Manufactured in Europe

Bindings and Boots Used:

Tyrolia SP120 demo bindings, Mounted -8 per recommendation from DOWN.
Salomon S-Max 120 boots.

Pre-Skiing Impression:

The CD6s came out of the bag nicely finished, with a great matte finish topsheet and simple, clean graphics that grow on you more and more as you live with them. If you want a flashy, screaming-skulls and technicolor explosion look on your skis...look elsewhere. They have a definite "high-tech" look. Hand flex is moderate or medium stiffness throughout the ski, with a fairly round, even pattern front to back. Torsional stiffness feels neither soft or stiff to hand-flexing, but progressively stronger from tip to mid-body, with fairly stiff torsional strength at the tail.

Fit and finsh were excellent, and the pair was nicely matched both physically and graphically, with only 5 grams weight difference between each ski. The first impression upon seeing the skis was "...this is a ski that can go anywhere. It's not a special-purpose design." Tip and tail taper and rocker profile was moderate, with a definite bias toward front-end float and relatively tight tail finishing shape.

Test Conditions:

Eastern corduroy, packed powder and hardpack groomers, ungroomed packed powder with small bumps, shin-deep to knee-deep powder conditions, both smooth and bumpy. Windpack, crust, chalky wind buff, fresh and old powder, weeds and brush...lotsa trees).

Test Results:

Based on the few weeks we had to test the Down Countdown 6 skis, I personally found them to quickly become my favorite choice when the snow was variable or the terrain tricky. The other ski that had this effect on me was the Praxis Concept, but in a different way. The Praxis Concept is a wider, more "platform-like" ski, while the Down CD6 is more of a "precision-like" ski. The Concepts are more floaty and drifty, while the CD6s are more surgical...but having the same result of making traversing odd or variable conditions ridiculously easy...it just depends on what feel you want underfoot that day. The folks at Down have had a couple seasons to refine their models since launching the idea and original designs back in 2006, getting several years of prototype testing from 2009 through commercial release in 20011. The feel of the CD6 gives the impression this ski was designed and refined to behave exactly as it does. That might sound odd, but that's the impression I get from this ski.

Hardpack and Boilerplate:

I define "hardpack" as a surface that allows cuts less than a few millimeters deep when you carve a ski hard into it, but definitely shows "ski tracks". I define "boilerplate" as a surface that essentialy shows no marks when you carve strongly across it. The CD6 behaves like an all-mountain ski with a shorter radius than its 25 meter specification would lead you to believe since it starts and finishes turns so easily. It's not a dedicated hard-surface carving tool, but leaves excellent turn shapes on hardpack with very few calories burned by the pilot, It's quck and easy to change direction on demand. Turn radii can be adjusted during the turns with very little effort. The faster you go, the more you notice the very lightweight nature of the skis. While never "squirrely", they feel less and less "planted" on the hard surface as you approach speeds that get the attention of ski patrolers nearby. This is normal with nearly all lightweight skis, and as any racer will tell you, a nice, heavy ski setup (ski, binding, plate) can give a sense of security at high speeds on hard surfaces. The CD6 feels very light compared to most skis in its category, and while there is always control at speed, I felt they were less and less planted on hardpack as speeds climbed up and up. Vibration dampening was moderate, neither too little or too much, and the quick responsiveness of the CD6 made it feel very lively on hard surfaces.

On boilerplate, the CD6 showed its only real weakness: it does not carve like a race ski...it feels like a very light all-mountain ski or touring ski when you get it on bulletproof surfaces. It does not loose control or directional integrity...it merely signals it is not enthusiastic about holding hard-pressure carving trajectories across boilerplate. It looses a bit of grip in the forebody at the rocker point, and the tail can give way gradually if pressed too hard at too high a speed on intensely hard surfaces. If you switch from GS carving-mode to a more punchy SL style on the boilerplate, the CD6 behaves more confidently, with plenty of energy and edgehold underfoot to get directional changes finished with little effort. We could have tuned the CD6 to track better across boilerplate, but would have lost the great pivoting and slarving ability by flattening the base bevel too much and going sharp tip-to-tail. Overall, hardpack behavior was very good, just not race-like or unusually great for a ski in this category.

Mixed Conditions:

Mixed snow types and surface consistencies is where the CD6 shines. The first day I took the CD6s out, it was a mix of ancient frozen-thawed-refrozen base with some wet, heavy snow skied out in all directions, topped with a few inches of fresh, dry snow. Tricky was the word of the day, and the Down CD6s felt like I was dancing over the odd and variable depths, densities and underlaying material in all kinds of tight, open, smooth or bumpy terrain. The lightness was immediately apparent and addicting, requiring very, very little effort to start, hold or finish turns or directional changes. Scrubbing speed was very easy, as was dodging oddities in the terrain or surface consistencies. Contrasted with some skis which float-and-stomp their way over such conditions, the CD6s encouraged precision targeting in, over, next-to or across anything in my path. One of the nice things I found with the CD6 was the ability to really enjoy precision placement of each ski exactly where I wanted it without worrying about it deflecting, washing-out, twitching or otherwise misbehaving. I could put the skis exactly where I needed them to be, then apply as much or as little pressure as needed and get exactly the behavior I wanted over and over....all with very little effort. The CD6 does not need or want a heavy-handed pilot, and rewards a precise technique with excellent feedback not only underfoot, but along the entire length of the ski. There is a great feel and high-degree of non-intrusive communication from these skis in wacked-out or variable terrain or surfaces. Fun fun fun. Did I mention they are lightweight and responsive?

Bumps:

Bumps were easily navigated either bouncing along their tops, or slithering in the troughs. The component layup of the Down CD6s provides a lively and controlled rebound and gradual resistance to compression which makes it easy to get them in and out of bumpy terrain quickly. No hint of tip or tail hangup, even in somewhat heavy snow conditions in bumpy terrain. They have excellent agility and ability to reset after mistakes without feeling like you're being taken for a ride without your consent. I had some of my best runs in knee-deep powder bumps in the trees with the CD6s.

Powder:

We were lucky enough to have some epic Nor'Easter powder dump weather during the last couple days of testing, with tons of runs in 18-20 inches of fresh pow at Magic Mountain, Vermont (one of our favorite old-style ski areas left in North America). Despite their 127-107-121 dimensions, the CD6s feel like they float like wider, fatter skis because of their flex and rocker design and light weight. I found they could surf the top layers of snow easily, yet you could drive them down into the snow a bit to slow down, dropping your depth as needed, and bring them back up to the surface with slight weight or pressure change, doing a nice porpoise impersonation as needed before, during or after turns. "Adaptive" is the word I would use to describe the Down CD6 powder behavior. Since they are 107mm underfoot, they do not have the massive floatability of dedicated specialty powder skis at warp speeds, but they would make anyone totally happy on any powder day you might run into. You can throw them sideways (thanks to the tapered tip and tail and moderate rocker) to scrub speed or avoid obstacles, smear a bit at the entry to some tight spots, drift them or set them into a tracking mode with minimal effort...always producing a high confidence factor at all but the craziest speeds....and do it all day long...that's a big plus.

Analogies: (this ski is like...)

A sporty, lightweight aircraft.

Things I Would Change About This Ski:


I don't think I would change anything about this ski, other than try a proportionally wider version...scaled up to about 120mm underfoot to see how it would behave. Perhaps a version with a slightly beefier flex and torsional power for hard surfaces...but then again...maybe not...

Short Answer When Someone Asks "What Do You Think About This Ski?":

This is one of the most fun, light-feeling all-terrain skis you will find...and at preseason prices of €349...a huge bargain. It's not for heavy-handed, bullish skiers who might overpower it. The CD6 rewards a balanced technique and craves quick-footed terrain. Fun, fun fun and very little effort for high-performance skiing.

Advice To People Considering This Ski:

Seriously consider the CD6 with AT binding setups and head off-piste for touring, but get yourself a good heel-locking model for downhill resort runs for lift-serviced frontside fun. Alpine bindings would be great too...but you will miss some of the great sidecountry behavior this ski can deliver.

Self-Description of Skiing Style, Ability, Experience, Preferences:

5' 11", 180 lbs. 53 year-old expert, "old-style" race inspired, "foot steerer" with fairly sensitive edging feel. Loves to hold long arcs with lots of pressure on the downhill ski (you know the type), but also loves the feel of both skis on-edge leaving tiny railroad track edge tracks. Loves powder when it's not tracked out. Trees and odd terrain angles are fun.

Pics:


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Ce sont les deux derniers jours pour se payer une paire de Down à prix réduit ! Moi j'ai réservé mes CD 3 carbone. :-) Je viens d'en voir/toucher une paire et ils ont beaucoup évolués depuis deux ans. Le rocker est moins prononcé et plus progressif. Le flex des tails et un poil plus souple.
Si tout se passe bien, les skis devraient être livrables un peu avant le 1 décembre, genre une semaine avant.
tartiflette_power
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C'est quoi un "Half-Twin" (cf le CD2) ?!
merlinm
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Petite spatule arrière
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oooh pas un rocker alors?

et il est censé etre un poil plus polyvalent (sachant qu'il est aussi un poil mois large), j'imagine...
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Bizarre quand meme.....je vois (quasi) pas de différences.....et au mieux le zero semble avoir plus de carre effective!

l_mouse
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tartiflette_power (31 août 2013) disait:

Bizarre quand meme.....je vois (quasi) pas de différences.....et au mieux le zero semble avoir plus de carre effective!

C'est les profils de quels skis ? Les schémas sont un peu trompeurs. Le cambre inversé est très léger et très progressif. Contrairement à la tendance actuelle, Down a rabaissé le rocker avant de ses skis, surtout sur les modèles qu'ils ont retravaillés. Ca permet d'augmenter sensiblement la longueur de carte effective. Sur le 3 carbon, il n'y quasiment plus de rocker arrière. Le zero reste très typé poudre sans être aussi joueur que le 1. Enfin, si j'ai bien compris…
merlinm
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Oui c'est ça. Et ils utilisent surement la même base de profil pour tous les skis hormis le 1 et le 7.
Un cambre inverse un peu plus tendu que le renegade, sur 194 cm 22mm de relevé au talon et 58mm en spatule. Et sur cette base c'est la longueur du ski qui détermine le relevé arrière.

Ce qui donne
22mm pour les 194 du 0
18mm pour les 190 du 2 et du 3
13mm pour les 186 du 5
11mm pour les 185 du 6
9mm pour les 180 du 4

En bref, Plus le ski est court, plus il est tendu et orienté neige dure.
Malin, plutot que de faire trois tailles par modèles, ils ont choisi la taille moyenne qui convient au plus grand nombre et multiplié les modèles.
D'ou un choix trés fourni et précis dans la niche freeride/freerando.
tartiflette_power
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Ce sont le zéro (topsheet jaune) et le deux (topsheet bleu)
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Présoldes toujours d'actualité.......jusque quand? ;)
vicmee
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ça y est... j'ai aussi craqué pour des Carbon1 en remplacement de mes White Cristal cassés (et vu que la boite a sombrée, très dur d'avoir le moindre remboursement/remplacement...).

On verra bien ce que ça donne !
l_mouse
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vicmee ( 1 sept. 2013) disait:

ça y est... j'ai aussi craqué pour Carbon 1 (...)

On verra bien ce que ça donne !

Eh ben, c'était moins une pour commander ! Ça doit vraiment être la paire pour se faire plaisir pour les journées épiques dans la pow. J'espère qu'il y en aura beaucoup car je n'ai pas envie que mes mega fat prennent la poussière tout l'hiver !
vicmee
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l_mouse ( 2 sept. 2013) disait:

J'espère qu'il y en aura beaucoup car je n'ai pas envie que mes mega fat prennent la poussière tout l'hiver !


Si on a le même hiver que l'an dernier, ce qui me fait peur c'est de les recevoir seulement début décembre (qui plus est vu que je pars en Autriche...).

Après, j'ai sondé les forums US, ils en disent que du bien, mêmesur pistes si on fait le "poids" ;-)
tartiflette_power
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Bon...ben j'aurais au moins réussi à combattre mon addiction pendant 3j.
Lolo tu me feras une petite démo....je verrais alors si je n'ai plus que mes yeux pour pleurer le mega-rabais manqué :o
l_mouse
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vicmee ( 2 sept. 2013) disait:

Si a le même hiver que l'an dernier, ce qui me fait peur c'est de les recevoir seulement début décembre (qui plus est vu que je pars en Autriche...).

Après, j'ai sondé les forums US, ils en disent que du bien, mêmesur pistes si on fait le "poids" ;-)

D'après Gregor de Down, ça sera au plus tard pour le 1er décembre. Sauf erreur, les premiers devraient arriver vers le 20 novembre. Ça dépend des modèles et de nos amis polonais.
T'as vu où des avis sur les countdown ? Ça m'intéresse d'y jeter un œil.